Godziny otwarcia

Pn - Pt: 7:00 - 16:00
So: 7:00 - 14:00

 

Skontaktuj się z nami:   +48 511 473 918   ZadzwońTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kiedy naprawiać, a kiedy wymienić błotnik samochodowy?


błotnik samochodowyKiedy błotnik samochodowy uległ uszkodzeniu, pojawia się dylemat, czy warto go naprawić, czy lepiej zdecydować się na jego wymianę. Warto wziąć pod uwagę przede wszystkim koszty oraz trwałość tego elementu. Jakie inne czynniki mają wpływ na decyzję? Przeczytaj i sprawdź, jak dokonać najlepszego wyboru!

 

W jakich sytuacjach należy wymienić błotnik na nowy?

Istnieją sytuacje, w których naprawa błotnika może być niewystarczająca. Szczególnie gdy uszkodzenie jest znaczne, a błotnik stracił swoją pierwotną funkcjonalność i wytrzymałość. W takich przypadkach wymiana błotnika może być bardziej opłacalnym rozwiązaniem, zapewniającym pełną sprawność i bezpieczeństwo.

Gdy błotnik ulega poważnym zniszczeniom strukturalnym, takim jak złamania, deformacje lub pęknięcia, wymiana staje się nieunikniona. Powinno się jej również dokonać, gdy błotnik jest dotknięty rozległą rdzą lub korozją, szczególnie w obszarze krawędzi. Gdy błotnik ma duże rysy, otarcia lub inne znaczne uszkodzenia lakieru, które nie mogą być zniwelowane za pomocą standardowych metod naprawy, rozważenie wymiany może poprawić estetykę i chronić przed dalszymi uszkodzeniami.

Nasza ofert obejmuje sprzedaż zderzaków, wysokiej jakości błotników oraz innych części, nowych i używanych. Zapraszamy!

 

Kiedy warto naprawić błotnik?

Błotnik samochodowy, choć często traktowany jako element o znaczeniu estetycznym, pełni także istotną funkcję ochronną. Naprawa błotnika może być rozsądnym rozwiązaniem w przypadku mniejszych uszkodzeń, eliminując konieczność wymiany całego elementu. Warto się jej podjąć, gdy na błotniku pojawią się drobne ogniska rdzy, większe zarysowania lub drobne pęknięcia.

Rysy czy obcierki parkingowe często rzucają się w oczy, jednak zdecydowanie łatwiej jest je usunąć niż rdzę. W większości przypadków naprawa błotnika opiera się na użyciu maszyny polerskiej, co eliminuje konieczność wymiany elementu. W przypadku większych uszkodzeń, takich jak zadrapania sięgające podkładu, konieczne będzie użycie zaprawek.